Sunday, August 1, 2010

Hari aku dilahirkan..

Assalamualaikum...

02.08.adalah tarikh hari dimana aku dilahirkan iaitu pada tahun 1991..aku dilahirkan oleh Cik Rosni binti Saaid di HB,Alor Setar...aku seorang lelaki anak ke3 drp 4 adik beradik yg diberi nama Mohd Azim Bin Mohd Akir..aku juga adalah anak lelaki tunggal dlm family aku..

Hari nei 02082010 tepat jam 1200am td genap larh aku berumur 19 tahun..19 tahun aku dibesarkan oleh Mak and Ayah aku..19 tahun mereka tahan and sabar dgn karenah tingkah laku baik buruk aku..19 tahun juga aku berada di atas dunia pinjaman ini...selama 19 tahun ini jugalah aku dicatat perbuatan baik buruk aku oleh 2 Malaikat yg diperintah oleh Allah SWT...

Hmmm...sudah besar aku rupanya..sudah dewasa..sudah meningkat umur aku menanti waktu-Nya...apakah aku sudah bersedia???apakah aku sudah sedar akan tanggungjawab aku???sebagai seorang hamba?sebagai seorang anak?sebagai seorang wakil dalam keluarga?sebagai seorang lelaki???

"Yaa ALLAH Yaa Tuhanku...Engkau ampunkan larh segala dosa2ku besar mahupun kecil..Engkau bukakan larh pintu hidayah serta rahmatMu kepadaku..Engkau kuatkan larh tahap keimananku dan Engkau masokkan larh aku ke dalam golongan para hambaMu yg soleh..

Yaa ALLAH Yaa Tuhanku...aku memohon kepadaMu..Engkau bukakan larh pintu hatiku..lapangkan larh dadaku..tenangkan larh jiwaku..sucikan larh rohaniku..jayakan larh aku di dunia dan di akhirat..sesungguhnya hanya kepadaMu larh aku berdoa dan kepadaMu larh aku memohon pertolongan..."

AMIN YAA ROBBALA'LAMIN.

No comments:

Post a Comment