Tuesday, November 29, 2011

HEBATNYA HELANG...


Burung helang (Bald Eagle) merupakan seekor burung yang amat dikenali kerana kegagahannya. Kehebatannya menangkap mangsa dan ketajaman penglihatannya amat mengkagumkan manusia. Ia selalu menjadi simbol kegagahan dan keunggulan. Namun ramai yang tidak tahu bahawa untuk kekal gagah burung helang harus menghadapi fasa perubahan. Fasa ini memerlukan kekuatan mental dan fizikal burung tersebut untuk menjalani proses pemulihan.

Burung helang merupakan seekor burung yang mempunyai jangka hayat paling lama. Ia mampu hidup hingga 70 tahun. Walau bagaimanapun, untuk membolehkan umurnya mencecah sehingga 70 tahun burung helang ini mesti melalui satu fasa perubahan pada usianya menjangkau 40 tahun. Ketika ini seekor helang akan dilanda dilema samada untuk meneruskan kehidupannya atau menghadapi saat kematian.

Ketika helang ini mencecah usia 40 tahun, fizikalnya akan mengalami masalah yang besar. Paruhnya mula bengkok dan keadaan ini menyusahkannya untuk makan. Kuku kakinya atau dikenali sebagai ‘talon’ tidak lagi kuat untuk mencekup mangsanya. Bulu-bulu pelepahnya mula rosak dan menghadkan pergerakan terbangnya. Saat ini burung helang hanya mempunyai dua pilihan, samada untuk menjalani proses pemulihan yang amat menyakitkan selama 150 hari atau menunggu saat kematiannya. Dilema ini yang pastinya mengegarkan jiwa bukan sahaja pada burung helang tetapi juga kepada kita sebagai manusia.

Proses pemulihan itu mengkehendaki sang helang tadi terbang ke puncak gunung dan berehat di sarangnya. Di atas puncak gunung itu sang helang memulakan proses pertamanya dengan mengetuk paruhnya ke batu sehingga paruh tersebut tercabut. Sang helang tadi harus menunggu paruh yang baru tumbuh untuk membolehkannya mencabut kuku (talon) atau kerana ia hanya boleh dicabut dengan menggunakan paruh baru yang kuat. Bayangkan kesakitan yang harus ditanggung oleh sang helang demi untuk meneruskan kehidupannya. Bukan itu sahaja, sepanjang tempoh pemulihan ini sang helang tadi juga tidak mampu makan. Hanya kecekalan, keyakinan dan semangat yang betul-betul kuat mampu mengatasi segala tekanan.

Sang helang yang gagah bagaimanapun terpaksa menunggu hingga kuku yang baru tumbuh. Setelah itu, proses terakhir adalah mencabut semua bulu pelepahnya yang lama. Proses pemulihan keseluruhan mengambil masa lebih kurang 5 bulan. Segala kesakitan dihadapi dengan tabah, dilalui dengan cekal, demi untuk sebuah perubahan. Kini setelah 5 bulan sang helang mampu berbangga. Sang helang meraikan kemenangannya dengan memulakan penerbangan pertamanya. Sang helang merasakan seolah-olah ia telah dilahirkan semula (rebirth) dan ganjaran yang diperolehi daripada kesengsaraan yang dilalui adalah kehidupannya selama 30 tahun lagi dengan kemegahan.


Sang helang kini bebas terbang di udara dengan kebanggaan, keunggulan dan kehebatan yang nyata. Ia berhak merasa megah sambil melayang di udara.


Kisah ini seharusnya diteladani oleh manusia, demi mencapai kebuah kejayaan. Dalam meneruskan kehidupan kita mesti melalui fasa perubahan. Perubahan harus dimulakan kerana ia tidak mampu terjadi dengan sendiri. Namun berapa ramai daripada kita yang sanggup melakukan perubahan tersebut.

Manusia rata-ratanya amat takut pada perubahan kerana mereka tahu bahawa mereka akan gagal sebelum proses tersebut berakhir. Penangguhan demi penangguhan dilakukan sehingga pada akhirnya tiada apa-apa pun perubahan yang terjadi. Untuk berubah seseorang individu itu perlu memiliki keyakinan yang betul-betul mantap. Ramai yang mampu menulis atau bercakap tentang keyakinan tetapi amat payah untuk melaksanakannya. Kecekalan dan semangat sebagai pendorong atau agen kepada perubahan tersebut.

Adakalanya kita perlu menyingkirkan kenangan silam yang menghantui kehidupan, habit lama yang tidak membantu kepada perubahan, serta lain-lain kebiasaan atau amalan yang sudah tidak relevan dengan kehidupan kini. Hanya kebebasan daripada bebanan yang lepas membolehkan kita mengambil peluang untuk kejayaan masa hadapan.

Jangan takut pada perubahan yang positif kerana setiap perubahan yang berlaku pasti akan disusuli dengan suatu hasil atau ganjaran yang sangat menguntungkan. Mulakanlah dengan perubahan yang paling kecil iaitu mengubah cara pemikiran anda. Kawal setiap apa yang anda fikirkan. Jangan mudah melatah dengan isu-isu remeh. Berfikirlah dengan cara yang lebih terbuka dan tenang. Hanya pemikiran yang positif mampu menghasilkan ganjaran yang positif. Perubahan cara berfikir merupakan perubahan yang paling utama kerana Anda Adalah Apa Yang Anda Fikirkan.


Motivasi singkat dari pembacaan petang ini dan untuk diamalkan selamanya InsyaAllah:
sentiasa berani untuk berubah. Be oppurtunistic. Always think positively and make sure react in a positive way too!

Think Big, Aim for the Sky.....

HEBAT!!!!! ^_^

Saturday, November 19, 2011

Sampai Tua!!!

kasih
kesatkanlah airmata
ku dah tiba

kasih
percayalah aku kan ada
sampai tua

ini sumpahku padamu
usah kau patah dan layu
garing siang malam beku
pasakku teguh untukmu

mungkin taufan akan surut
tetap datang petir ribut
setiapnya aku sambut
untukmu takkan ku takut

kasih
biarkanlah apa saja
takdir kita

kasih
pegangkanlah jariku lama
sampai tua

ini sumpahku padamu
usah kau patah dan layu
garing siang malam beku
pasakku teguh untukmu

mungkin taufan akan surut
tetap datang petir ribut
setiapnya aku sambut
untukmu takkan ku takut

dan malam takkan berhenti menghirup nyawamu kasih
dan siang akan berterus meratahmu sampai bersih
aman saja aku ada
dihirupratah pun tetap berpimpinan berdua

sampai tua
aku ada
sampai tua

takkan ku takut

By : Fynn Jamal

Jangan Jatuh!!!


perasaan yang terlalu menakutkan
perasaan yang terlalu menyeramkan
aku ditinggal di tepi jalan
aku ditinggal tanpa rakan dan taulan

celakanya perasaan ini
ku fikirkan aku bisa berdiri sendiri
terlalu percaya pada kudrat diri
sampai aku lupa yang aku tak mampu berdiri

tapi bukan sebenarnya aku ini tak mahu
bukannya aku tak mahu ditinggalkan seperti dulu
tapi aku sudah dibiasa untuk berada bersama2 kamu
celakalah engkau yang memaksa aku diajar untuk memegang tangan itu
bila dibiarkan aku sendirian--
ah, celaka.

celaka
celaka
celaka
celaka

jangan jatuh
jangan jatuh
jangan jatuh
jangan jatuh

jangan jatuh
jangan jatuh!
jangan jatuh!
jangan jatuh!

semua orang memaksa aku terjatuh2
dan aku bisikkan pada jiwa aku
yang kulit ini tak akan melepuh

ku biarkan siapa-jutanya berada di belakang telinga
ku biar saja;
aku kata aku takkan jatuh kerana dia
aku takkan jatuh semata!

semata dia
jangan jatuh-jatuh

jangan jatuh-jatuh
jangan jatuh-jatuh

jangan jatuh!

By : Fynn Jamal

Sunday, November 13, 2011

. . . LUMRAH . . .

. . . . .aqu memang peNakut . . . . . tAkut kEgagalan. . . . . kegeLapan. . . . . . .
. . . . . . . . . kEmatian . . . . . .. . . . . . . . . . .tp. . . . . . . . . . . . . .. .ada 1 hal yang bnEr2 paLing aqu tAkutin. . . . . . yAitu kehilAngan oRg yg qu sayang . . . . . .

. . . . .Lumrah manusia . . . . . ingin menyintai . . . . . ingin dicintai . . . . .
Kecewakah hati . . . . . bila cinta tidak di temui. . . . .Sedang di hati amat . . . . . . . . mencintai . . . . .

Saturday, November 12, 2011

I LOVE YOU =)

_____________________________$$$$$ $$$

____________________$$$$$$$__$$$$____$ $$$

_______$$$$$$$$$$_$$$$$____$$$________ _$$$

$$$$$$$$$$$$$____$$$_________________$ $$$

$$______$$$______$$$$______________$$$ $

________$$$_______$$$$$$_________$$$$

________$$$__________$$$$$$$$$__$$$

________$$$_________________$$$$$$

___$$$$$$$$$$$$$$$_____________$$

$$$$$$$$$$$$_____________________$$$$

_________________$$$$$_____$$$$____$$$ $

$$$$$__________$$$$________$$$$______$ $$

_$$$$$$$$____$$$$__$$$$$$$_$$$$$______ $$$

____$$$$$$$_$$$$_$$$$___$$$_$$$$______ _$$$

_______$$$$$$$__$$$______$$$_$$$$_____ _$$$

_________$$$$__$$$_______$$$__$$$$$__$ $$$

_________$$$__$$$$____$$$$$_____$$$$$$ $

_______$$$____$$$$$$$$$$$$

_____$$$$______$$$$$ $$$

Sejuta Cinta Matiku

Akan ku biarkan dirimu
Merasuki hidupku
Akan ku biarkan cintamu
Meracuni hatiku


Kerna cintaku terlalu gila
Kepadamu yang ku cinta
Kerna diriku tak pernah bisa
Hidup tanpamu

Jangan pernah tinggalkan diriku
Jangan lepaskan aku
Walau setengah detik hidupku


Jangan kau pergi untuk meninggalkan aku
Aku disini dengan sejuta cinta untukmu
Jangan kau pergi untuk melupakan aku

Oh Cintaku!!!


Kan ku abadikan dikau
Sewaktu kenangan yang manis
Yang tak mungkin aku lupa
Untuk selamanya

Kanku coretkan kenanganmu
Dalam sanubariku ini
Agar jadi yang terindah
Di dalam hidupku ini

Disisimu ku terdiam seribu bahasa
Dihatiku bergetar sejuta rasa
Namun sukar untuk aku meluahkan
Aku cinta padamu

Nafasku terhenti bila melihat dirimu
Terasa pantas degupan jantungku
Mungkinkah hatiku milikmu jua
Sayang padamu

Bagai bahtera dilanda badai
Gelora cinta mengoncang jiwaku
Berombak mencari daratan yang damai
Oh Cintaku!!!

Wednesday, November 2, 2011

Pertama kali... ... ...


Salam Mawar...

Awak...
Pertama kali saya jumpa awak saya takut dengan awak, saya takut dengar suara awak, saya takut lihat renungan awak, saya takut bila awak cakap bahasa orang sabah. Saya takut hinggakan bila saya cakap dengan awak saya pandang ke arah lain.

Awak...
Pertama kali saya menghubungi awak dalam hati saya apabila saya menghubungi awak hanyalah untuk hal yang berkaitan dengan kerja sahaja. Saya tidak berputus asa menghubungi awak walaupun saya mendapat maklum balas yang sebaliknya.

Awak...
Pertama kali saya menerima panggilan awak setelah hampir setiap malam saya menghantar msg "good night" dengan awak. Saya terkejut kerana awak yang menghubungi saya setelah puas saya yakinkan awak untuk bersua muka. Awak menghubungi saya dengan dalam keadaan tenang awak meluahkan rasa tekanan awak terhadap masalah peribadi awak.

Awak...
Pertama kali awak menerima pelawaan saya untuk makan malam bersama, saya berasa sangat gembira. Setelah saya bersama awak disuatu tempat makan malam yang romantik, saya berasa sangat istimewa. Awak membuatkan saya merasa sangat dihargai walaupun kita xpernah mengenali antara satu sama lain dengan lebih mendalam sebelum ini.

Awak...
Pertama kali disuatu tempat yang indah, permandangan yang cantik dan suasana yang romantik awak sekali lagi meluahkan kepada saya rasa yang dipendam sekian lama dilubuk hati awak tentang hal peribadi awak. Saya merasakan diri saya sangat-sangat dihormati dan dipercayai hinggakan awak dapat meluahan segalanya tentang hal peribadi awak.

Awak...
Pertama kali disini saat ini nafaz ini saya merasakan sesuatu tentang hati dan perasaan saya terhadap awak. Sejak saya mendekati dan mendalami tentang diri awak, setelah saya mengenali siapa diri awak, terhias disuatu sudut hati saya suatu perasaan suatu rasa yang dipanggil "sayang" terhadap diri awak.

Awak...
Saya Mohd Azim Mohd Akir telah mula menyayangi diri awak. Saya hanya inginkan hati awak, perasaan awak dan hidup awak yang baru.

Sekian, Mawar.

Penghujung Cintaku

Berakhir sudah pencarian cintaku
Jiwa ini tak lagi sepi
Hati ini tlah ada yang miliki

Tiba diriku dipenghujung mencari cinta
Diri ini tak lagi sepi
Kini aku tak sendiri

Aku akan menikahimu
Aku akan menjagamu
Ku kan selalu disisimu seumur hidupmu

Aku akan menyayangimu
Kukan setia kepadamu
Kukan selalu disisimu seumur hidupmu

Tiba diriku dipenghujung mencari cinta
Hati ini tak lagi sepi
Kini, aku tak sendiri

Aku akan menyayangimu
Kukan setia kepadamu
Kukan selalu disisimu seumur hidupmu

Aku akan menikahimu
Aku akan menjagamu
Ku kan selalu disisimu seumur hidupmu

Ku kan selalu disisimu seumur hidupmu
Seumur hidupmu
Seumur hidupmu
Seumur hidupmu
Seumur hidupmu

Thursday, October 27, 2011

I'm Not Okay


Well if you wanted honesty, that's all you had to say
I never want to let you down or have you go
It's better off this way
For all the dirty looks
For photographs your boyfriend took
Remember when you broke your foot
From jumping out the second floor

I'm not okay
I'm not okay
I'm not okay
You wear me out

What will it take to show you that it's not the life it seems
(I'm not okay)
I told you time and time again
You sing the words but still don't know what they mean
To be a joke and look
Another line without a hook
I held you close as we both shook for the last time
Take a good hard look

I'm not okay
I'm not okay
I'm not okay
You wear me out

Forget about the dirty looks
The photographs your boyfriend took
You said you read me like a book
But the pages are all torn and frayed

I'm okay
I'm okay
I'm okay, now
(I'm okay, now)

But you really need to listen to me
Because I'm telling you the truth
I mean this, I'm okay
(Trust me)

I'm not okay
I'm not okay
Well, I'm not okay
I'm not o-fucking-kay
I'm not okay
I'm not okay
(Okay)

Sunday, October 23, 2011

SANGAP

Assalamulaikum...

Bismillah . . . Haqi nie haqi ahad 23 / 10 / 11 aku bangun lewat sebab semalam sebelum tdoq aku telan ubat batok sesuku botoi . . . Haieh . . . apa larh aku neyh . . . kan dah kena maqah dengan abg tdy . . .tp xpa . . . aku akan pastikan aku xbangun lewat lg lepas nie . . . aku kena caqi rezeki . . .
Tapi apa yang aku nak ceqita haqi nie bukan tntg ubat batok bukan tentang rezeki . . . tapi aku nak post aku nak ceqita tentang makanan yang aku windu sangat2 nak makan ! ! ! First sekali yang aku windu adalah . . . . . .

Taraaaaaaaaaaaaaaaaaa :)


Cucuq Udang Buatan Mak Aku . . . . hihi :) Aku windu sangat nak makan cucuq udang mak aku buat . . . Serius xdak pown kat mana2 tempat cucuq udang yang sama macam mak aku buat . . . bukan aku nak kata tempat len tak sedap tapi oqang kata ayaq tangan ibu nei kan . . . hihi . . . Mak ! ! ! nanti buatkan cucuq udang keyh . . . :)Selain tu makanan yang aku windu sangat nak makan adalah . . . . . .

Taraaaaaaaaaaaaaaaaaa :)


Pasemboq ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! hihi :) Aku sangat suka pasemboq . . . Mana2 tempat asai kata nama pasemboq semua aku telan . . . haha . . . Aku memang gila makan pasemboq . . . Kat kedah aku gila pasemboq Yan pasemboq kodiang n pasemboq ali yang selalu juai nek moto tu . . . tp kat umah aku ada loqi dia . . . aku p beli situ tequieh . . . Waaaaaaa . . . sangap kowtttttttttttt!
Last sekali makanan yang aku windu sangat2 neyh adalah . . . . . . .

Taraaaaaaaaaaaaaaaaaa :)

Mee Curry Buatan Mak Aku . . . hihi:) Bro, gua nak lu taw bro . . . lu kena mee curry mek wa wat wa comform lu mimpi seminggu bro . . . hahahahaha . . . . mak aku selalu wat mee curry bila makcik aku balik . . . time tu berebut2 makan xhenti2 . . . dalam mee curry tu ada ayam, ada keqang, ada fishcake, ada fishball, pastu nak makan buh toge banyak2 plak tu . . . perhhhhhhhh ! ! ! ! meleleh gua cakap lu . . .hihi:)

Okey!!! sebenaq nya aku nei lapaq...hihi...tdy makan nasi dengan ikan masin jaa...huhu...jimat la katakan...ok larh...aku stop sini lu k...daaa:)

Tuesday, October 11, 2011

I DO I LOVE YOU


Saya mahu bertemu dengan awak dan

lafazkan bahawa saya cintakan awak,

Tetapi semua ini bukan hanya sekadar lafaz

saya cintakan awak ataupun awak cintakan saya,

Semua ini adalah tentang bagaimana saya

begitu ambil berat tentang diri awak dan

bagaimana saya tidak mahu kehilangan awak.

This is all about love and

YES! I DO I LOVE YOU.

Saturday, October 8, 2011

HEBAT!!!


Assalamualaikum...

Saya Mohd Azim Mohd Akir, berumur 20 tahun, berasal dari Alor Setar, Kedah. Saya masih menuntut di sebuah Universiti swasta di Bangi. Post ini ditujukan kepada semua rakan-rakan seperjuangan didalam kerjaya saya mahupun para pemimpin yang memimpin dan para pemimpin yang dipimpin serta seluruh rangkaian saya, saya menyusun sepuluh jari ingin memohon ampun dan maaf atas segala kelemahan dan kekurangan diri saya selama ini. Saya mengaku saya tidak menjadi seperti mana yang anda semua inginkan ataupun harapkan.
Setelah hampir 5 bulan saya dalam bidang ini Alhamdulillah kerjaya ini banyak mengubah perdirian hidup saya dalam pelbagai aspek. Saya dapat memahami apa itu erti sebenar pengorbanan, kasih sayang, dan kerjasama antara semua pihak. Saya juga dapat menjiwai keindahan-keindahan kerjaya saya ini yang xdapat dirasai dimiliki diluar sana. Syukur saya ucapkan pada Ilahi kerana membuka pintu hati saya untuk bersama dalam perjuangan ini. Saya percaya dan yakin saya akan menemui sesuatu dipenghujungnya nanti, InsyaAllah Pasti.
Kepada semua pihak, saya berjanji bahawa saya akan terus tetap setia didalam perjuangan ini dan akan berjuang habis-habisan hingga ke akhir hayat. Walau apa pun rintangan dan halangan menimpa saya akan tetap berjuang kerana saya amattt percaya bahawa saya akan menemui sesuatu yang saya impikan selama ini di penghujungnya nanti,IsyaAllah Pasti. Saya juga akan terus membantu setiap rangkaian saya hingga ke penghujungnya, Pasti.
Semoga Allah memberkati perjuangan ini. . . Amin.

Luahan Hati

Assalamualaikum...

Hyee kawan-kawan, semua sihat? Alhamdulillah, Allah sentiasa bersama dengan kita. Hari ini 08/10/2011 hari sabtu. Semua orang menjalani kehidupan seperti sedia-kala, ada yang bercuti dengan keluarga, ada yang keluar dengan rakan-rakan atau ada yang keluar bersama teman tersayang. Syukur mereka masih lagi mampu melalukannya.
Hari ini aku hanya terperap didalam bilik, keseorangan dibelenggu kisah silam. Kisah yang mana aku xdapat lupakan walaupun aku ingin melupakannya. Hari ini aku kesepian, aku keseorangan, aku kekosongan jiwa tanpa ada kegembiraan. Ntah mengapa aku jadi begini. Aku rindukan family aku, aku rindukan kawan-kawan kampung aku, aku rindukan si dier yang pernah bersama dengan aku susah mahupun senang. Aku rindukan mereka.

"Yaa Allah... Engkau ampunkanlah segala dosa-dosaku.. Engkau bukakanlah pintu hatiku.. Engkau lapangkanlah dadaku ini dan Engkau tenangkanlah jiwa dan ragaku ini Yaa Allah...

Yaa Allah... Ampunkanlah dosa kedua ibu bapaku.. Dosa keluargaku dan seluruh kaum muslimin dan muslimat Yaa Allah...

Yaa Allah Yaa Tuhanku... sesungguhnya kepada Engkaulah aku sembah dan kepada Engkaulah aku meminta pertolongan..." Aminnn...

I MisS You Like Crazy


I used to call you my girl
I used to call you my friend
I used to call you the love
The love that I never had
When I think of you I don't know what to do
When will I see you again

I miss you like crazy
Even more than words can say
I miss you like crazy
Every minute of everyday
Girl, I'm so down
When your love's not around
I miss you, miss you, miss you
I miss you like crazy

You're all that I want
You're all that I need (You're all that I need)
Can't you see how I feel
Can't you see that my pain's so real
When I think of you I don't know what to do
When will I see you again

#I miss you....

Friday, October 7, 2011

Sebuah Cinta Sempurna

Aku manusia lemah
Selalu terjatuh
Berbeda aku darimu
Kau berdiri teguh
Aku serba tiada
Aku kekurangan
Dan bila kau tiba
Aku hilang dari kewujudan

Sempurnanya sifatmu
Tulusnya hatimu
Jujurnya niatmu
Tingginya kesabaranmu
Lepaskanlah diriku
Kerna aku
Tak mampu ‘tuk menanggung
Sebuah cinta sempurna
Darimu
Darimu ohhh

Bukan aku tak pernah
Mengerti dirmu
Ku sanjung setiap
Kata cinta kau berikan aku
Hilangkan rasa itu
Akhirkankan semua
Dan bila kau sedar
Aku hilang dari kewujudan

Sempurnanya sifatmu
Tulusnya hatimu
Jujurnya niatmu
Tingginya kesabaranmu
Lepaskanlah diriku
Kerna aku
Tak mampu ‘tuk menanggung
Sebuah cinta sempurna
Darimu
Darimu ohhh
Darimu ohhh

Thursday, October 6, 2011

Don't Cry

Talk to me softly
There's something in your eyes
Don't hang your head in sorrow
And please don't cry
I know how you feel inside I've
I've been there before
Somethin's changin' inside you
And don't you know

Don't you cry tonight
I still love you baby
Don't you cry tonight
Don't you cry tonight
There's a heaven above you baby
And don't you cry tonight

Give me a whisper
And give me a sigh
Give me a kiss before you
tell me goodbye
Don't you take it so hard now
And please don't take it so bad
I'll still be thinkin' of you
And the times we had...baby

And don't you cry tonight
Don't you cry tonight
Don't you cry tonight
There's a heaven above you baby
And don't you cry tonight

And please remember that I never lied
And please remember
how I felt inside now honey
You gotta make it your own way
But you'll be alright now sugar
You'll feel better tomorrow
Come the morning light now baby

And don't you cry tonight
An don't you cry tonight
An don't you cry tonight
There's a heaven above you baby
And don't you cry
Don't you ever cry
Don't you cry tonight
Baby maybe someday
Don't you cry
Don't you ever cry
Don't you cry
Tonight

Saturday, September 17, 2011

MaSaLaH TaK SuDaH2

Assalamualaikum...


MaSaLaH! TaK SuDaH2


Apa itu MaSaLaH? MaSaLaH adalah ketidakseimbangan antara mimpi dan realiti. Ertinya apa yang dicapai tidak sesuai dengan apa yang dicita-citakan.

Hmmm. . . MaSaLaH! Aku letih dengan MaSaLaH. MaSaLaH apa? macam-macam arh, termasuk larh study aku, kerja aku, poket aku yang kering neyh, hutang sana-sini, kehidupan sosial aku yang ntah macam apa jaa, adoi! penat larh, letih taw dak. ShialL Larh!

Study. . . Aku dah sem 5 weyh. Dah larh terang-terang aku extance 2sem so dah memang aku graduated sem 8 larh. Paham-paham la sikit siLec yg mangkok-mangkok nei yang org mcm aku neyh slow sikit! nak terima tu lambat sikit! belajar pown formal ja ikut step! xpayah la siLec yg mangkok-mangkok neyh nk tunjuk b*** lak. Takut satgi aku jadi b*** plak satgi haaaa aku gak yg terlepas, bodoweyh! Hurgh!

Kerja aku. . . Kerja aku nei xla jadi MaSaLaH sgt kn, cuma lambat ja habuan aku tu. So far aku dpt handle lg tp tu larh 'makKata' "kalau kita xigt kt Dia xbeqat ke Dia, Dia pn xigt kt kita. Bila Dia xbeqat kt kita susah la kita". Hmmm, padan muka aku.

Poket kering. . . A'aa haks! nei MaSaLaH yang aku xpaham-paham sekali. Dalam hidup aku nei kn ada ja MaSaLaH nei, poket aku xpenah-penah nk penuh. Nak ckp bocor ka koyak ka tak pown. Haieh! nei la yang 'Abg Long' aku slalu ckp, "Dek, bangun awal dek. Bangun ja pagi-pagi buta tu kira lepas subuh tu xpayah tdo dah. Xda apa nk buat kau termenung ja dpn pintu umah tu kau tunggu rezeki tu dtg. Kerana believe rezeki melimpah ruah diwaktu pagi". ini la nasihat 'Abg Long' aku, KihKihKih. Haieh! betul jgk. Aku bab nk jaga pg neyh ohH! Sorry To Say Bro, Fail!

Hutang. . . Alhamdulillah, hutang aku tu ada tp xbanyak larh sgt kn. Ada larh sorg dua aku pinjam InsyaAllah larh dpt duit loan bln dpn aku selesaikan semuanya. Mari tuntut yea, hihi.

Ok larh. . .MaSaLaH tetap MaSaLaH! Semua tu sebenarnya adalah dugaan dari Allah kepada hambanya semata-mata untuk ingatkan hambanya pada tujuan sebenar hambanya dimuka bumiNya ini..

Sekian,

Terima Kasih :)

Wednesday, September 14, 2011

KERJAYA

Assalamualaikum...

Roti kaya airnya bandung,
Jadi hidangan dato panglima,
Biarpun kaya 7 gedung,
Tidak sembahyang tiada gunanya.


Ewah, Ewah! berpantun pulak aku kali nei, haha. Hyee semua, sihat? kali nei aku nk story sket selepas apa yang aku terfikir sampai termenung petang tadi. Tadi masa aku terbaring sorang2 atas katil nei kn, aku terfikir tentang satu perkara. Iaitu tentang kerjaya aku dimasa akan datang nanti. Hmmm! kenapa hah? sebabnya klu ikutkan dengan apa yang aku belajar hari ini aku terjebak dalam bidang Engineering! so dah tentu kj aku nanti xlari daripada bidang nei kn. Maybe aku akan menjadi seperti orang dibawah nei.

Maybe aku akan jadi seorang Engineering Technology xkira la kn dalam bidang apa pown mungkin Electrical, Mechanical, Mechatronic, or dalam Industrial Automation ka, kn?. Kalau nak ckp aku minat sangat tu xda la kn, tp aku suka laa jugak kerjaya yang hebat sebegini.Tp kn, kalau nk ikutkan hati aku nei, aku memang nak beralih arah ja. maksud aku, aku nk ubah gaya hidup family aku, gaya pemikiran ibu bapa sekarang nei yang suka sangat mementingkan kerjaya dengan kerajaan nei. Xboleh kaya pown laa klu hidup bawah kerajaan jaa. kena pijak larh. aku nk ja ubah family aku ke arah kerjaya dengan berkerja sendiri. Apa lg kn kalau menjadi seorang businessman. Wahhh! Hebat! ! ! huhu :) Nak jgk la aku jadi sekacak org dibawah nei.


hihi. . . Aku suka akan business. Semua tntg business. Dalam budaya business aku akan diajar menjadi seorang yang berdikari, menghormati, peramah, penyabar dan bijak berbicara. Arhh! peduli apa aku, bg aku Siapa Kita Hari Ini Tak Penting, Yang Penting Tindakkan Kita Pada Hari Ini, Dan Siapa Kita Pada Masa Hadapan. Aku berjanji dengan diri aku suatu hari nanti aku akan menjadi seorang businessman yang berjaya.

Adeyh! xalaqat nk taip. aku stop sini dulu.

Daa:)

Sunday, September 11, 2011

Beribu Sesalan

Ku susuri malam ini
Yang tidak berbintang sunyi sepi
Juga rembulan dah menghilang
Dalam kelam ku sendiri

Ku mencari hembus bayu
Yang selalu berbisik madah rindu
Kini membisu dalam sayu
Tidak ku temu suaramu

Kekasihku di jalanan yang berliku
Di saat ku perlukanmu
Tertutup jua segalanya terhadapmu
Di sini ku tersedu-sedu

Setelah cinta pergi
Ku mengusung duka ini diiringi
Kisah janji dimungkiri lagi

Kekasihku di jalanan yang berliku
Di saat ku perlukanmu
Tertutup jua segalanya terhadapmu
Di sini ku tersedu-sedu

Setelah cinta pergi
Ku mengusung duka ini
Diiringi

Kisah janji
Dimungkiri
Dimungkiri

Sia-sia ku
Mencintaimu
Setia padamu
Percayakanmu

Sebak dadaku
Retak hatiku
Luka jiwaku
Dihiris pilu

Sia-siaku
Mencintaimu
Setia padamu
Percayakanmu

Sebak dadaku
Retak hatiku
Luka jiwaku
Dihiris pilu

Beribu sesalanku

Saturday, September 10, 2011

Friendship :)

Assalamualaikum. . .





Hyee sahabat, Hyee teman, Hyee kawan-kawan, Hyee kenalan. Hyee semua yang disayangi, huhu. Malam nei aku nak ucapkan ribuan terima kasih kepada hampa semua kerana hampa adalah sebahagian daripada hidup aku. Sama ada di hometown, current city, laman sosial fb, blogger n twitter. Aku bahagia dengan hampa semua, terutamanya kepada sahabat, teman dan kawan-kawan aku yang sentiasa bersama dengan aku susah mahupun senang. Kebahagiaan yang xakan sesekali aku lupakan sampai bila2. Aku bersyukur kepada Allah diberi peluang bersama dengan hampa semua. Sahabat, Teman, Kawan-kawan, dan Kenalan aku, aku ucapkan terima kasih tak terhingga. Aku sayang hampa sangat-sangat. :)

Friday, September 9, 2011

Percaya Padaku

aku tak tahu apa yang ku rasakan
dalam hatiku saat pertama kali
lihat dirimu, melihatmu

seluruh tubuhku terpaku dan membisu
detak jantungku berdebar tak menentu
sepertinya aku tak ingin berlalu

berikan cintamu juga sayangmu
percaya padaku ku kan menjagamu
hingga waktu menjemputku

ku berikan cintaku juga sayangku
percaya padaku ku kan menjagamu
hingga waktu menjemputku

saat ku tahu kau akan pergi jauh
izinkan aku tuk selalu menantimu
untuk katakan ku ingin dirimu (ingin dirimu)

agar kau tahu betapa ku terlalu
mencintaimu aku akan menunggu
hingga dirimu kembali untukku

tolonglah aku bagaimana diriku
ungkapkan itu rasa yang membelenggu
dalam hatiku ku cinta padamu

berikan cintamu juga sayangmu
percaya padaku ku kan menjagamu
hingga waktu menjemputku

Bertepuk Sebelah Tangan

Assalamualaikum...


Hyee, what's up! I love you all. ok, be serius. Actually I'm not in the mood. You know why? coz of this "Bertepuk Sebelah Tangan". huhu, SedayhH! You know what? The person that cross in my mind every second every movement before this now she showed her "sengat" and make me "Ting Tong". Owh My God! Ok. Ok. Ok. I'm Ok. Who am i right? she don't know me. she never know who am i. Alaahai, SedayhH! kenapa jadi mcm neyh, kenapa dia melintasi rongga hati aku, kalau lalu saja xkisah tp ini meninggalkan bau pulak, Adoi! xpalarh. yang penting sabar. walaupun aku sedar aku hanya bertepuk sebelah tangan kn, hihi :) Whatever it is, aku doakan dia happy selalu keyh. Aku tetap suka tgk dia. daa :)

Thursday, September 8, 2011

~Cinta Muka Buku~

Kita berkenalan hanya dalam laman muka buku
Kau hantar petanda suruh aku terima kamu
ooh.. Hati ku rasa sesuatu..

Dan pabila kau kata kau mahu jumpa aku
Ku gelisah berdebar hati rasa tak menentu
oohh.. Kenakah rasa itu..

Bagaimana harus bersua
Ku rasa gementar tapi bahagia
Perlukah kita cari peluang pertama
Walaupun kita tak pernah berjumpa

Banyak persoalan yang berada di minda
Banyak tanda tanya dan juga kata kerja
Otak kata jangan hati pula kata ya
Hidup tak menentu adakah ini cinta

Banyak soalan banyak juga jawapannya
Kata hati dan rasa tak dibiar saja
Setiap yang berlaku ada kebaikannya
Harus pejam mata dan cuba apa saja

Pabila kau renung tajam-tajam mata aku
Ku rasa sesuatu rasa yang ku tak tahu Oooo…
Ini cinta remajaku

Dan pabila kau katakan kau suka aku
Ku terdiam terkedu tak tahu mana nak tuju Oooo…
Itulah cinta yang satu, cinta di muka buku..

Bagaimana harus bersua
Ku rasa gementar tapi bahagia
Perlukah kita beri peluang pertama
Walaupun kita tak pernah berjumpa

Banyak persoalan yang berada di minda
Banyak tanda tanya dan juga kata cinta
Otak kata jangan hati pula kata ya
Hidup tak menentu adakah ini cinta

Banyak soalan banyak juga jawapannya
Kata hati dan rasa tak dibiar saja
Setiap yang berlaku ada kebaikannya
Harus pejam mata dan cuba apa saja

Pabila kau katakan kau suka aku
Ku terdiam terkedu tak tahu mana nak tuju Oooo
Itulah cinta yang satu
Cinta di muka buku

Rendang Mak

Assalamualaikum...



Hyee. . . tonight i wanna talk about rendang! huhu. rendang? rendang raya tu? owh yup, rendang mak. huhu. sebut sj tntg rendang xda sapa blh lwn dengan rendang mak. rendang mak? bkn rendang tok ka? rendang mak larh, rendang mak saya! hihi :) kali nei xdapat dinafikan lg yang rendang mak saya adalah yang paling sedap sekali. mana tak nya siapa saja yang menikmati rendang mak saja pasti dibuai mimpi dialam khalbu, huhu. yang terbaru ada satu gang girls nei yang dah pown dialam fana rendang, haha. xhenti2 memaksa saya mahukan resepi rendang mak saya nei, so terbukti larh rendang mak saya adalah rendang yang paling sedap sekali. Mak, you are the best among the best. your rendang is the best ever! nti bila2 turunkan ilmu keyh, arap2 menjadi. Thanks mak, I love You :)

Wednesday, September 7, 2011

MALAS

Assalamualaikum...



Hmmm. . . Astagfirullahalazim~ Why? Why? Why? kenapa laa aku malas sgt neyh. Malas gila nk p class. Cuti raya semggu ja pown tp aku taram sampai 2mggu nei apa kes, adoi. Nak ckp duk kedah lg awai ja pown blk bangi, 10kg ja nk p u tu tp. . . Arghhhhh! aku malasssss! ada class da sampai 3mggu aku xp, apa cita pown xtaw ada test ka kuiz ka. Haieh! aku takut sedaq2 dah kena bar dah, Adoi! Ada sesiapa blh tlg aku? OMG!
"Yaa Allah Yaa Tuhanku. . . Engkau bukakanlah pintu hatiku, lapangkanlah dadaku, tenangkanlah jiwaku. Yaa Allah Tuhanku Sekalian Alam. . . aku memohon kepadaMu, buangkanlah sifat malas dalam diri hambaMu ini Yaa Allah, berikanlah hidayah petunjukMu kepadaku, semoga aku dapat menjadi seorang yang rajin dalam apa jua keadaan" Amin. . .

Tuesday, September 6, 2011

KLCC

Assalamualaikum...



Hyee, huhu. post nei aku nk ckp sikit tntg menara kebanggaan Malaysia kebanggaan kita iaitu Menara Berkembar Petronas KLCC. awat plak dgn menara nei kn? ok jaa. mmg la ok, tp aku nk ckp tntg menara nei bg diqi aku. Menara nei dah mcm lambang untk sesuatu bg diqi aku nei. lambang apa? huhu. apa lg klu bkn LOVE :) hihi, xtaw larh kn. aku jejak ja kaki masok ja dlm KLCC tu aku dpt satu rasa kelainnan, rasa happy, happy ka? hihi. KLCC nei la tmpt first date aku. dulu aku slalu buat date kt sini, lepak2 kt taman, masok dlm akuarium tuu, tgk wyg, jejalan, waaa. best kowt. tp skunk da xda, hihi. KLCC jga jadi tmpt aku ilangkan tekanan, ilangkan rasa bosan, aku slalu gak la kuaq jln2 sini, sowq2 aku pown jadi qeja, hihi:) So pasnei klu ada sapa yang nk ajak aku kuaq date blh ja bawa p tmpt nei, huhu. serius aku happy :) ok larh..that all, see you next time, daa :)

Kereta Idaman Zaman Muda

Assalamualaikum...

Hoi, hihi. Hyee, last post aku untuk mlm nei. aku nk seqeta sikit tntg qeta idaman aku, huhu. PerhH! mcm xcaya aku story tntg qeta idaman aku open mcm nei. tp xpa aku mmg nk ceqita mana la nk taw kan masin mulut hampa doakan aku dapat jugak aku meqasa, hihi. aku suka honda. aku mmg minat honda. tp, just dengan kereta sahaja! bkn moto ok. klu moto aku lebeh sukakan Yamaha, huhu, memilih. ok back to the car's story. aku suka honda. so nk taw qeta honda apa yang menjadi qeta idaman aku nei kn cuba tgk n teliti gambaq kt bawah nei. and make sure jgn ckp apa2 k. :)

Taa. . . Raaaaaaaaaaa. . .

nei la honda yang menjadi idaman aku selama ini, hihihi. eh! Eh! bkn honda ka nei? alarh silap! ! ! huhu, ini bkn honda, ini Nissan Skyline R36. adoi nei advance sgt laa. . .

nei hah honda idaman aku.

Taaa. . .Raaaaaaaaa. . . . :)


Nei la qeta idaman aku, Honda Civic Type-R. PerhH! dapat aku bayang kn klu aku ada qeta mcm nei, mesti aku dah tobat nasuha jdi playboy nei kn, hahaha. mana tak nya xdan aku nk ngorat pompuan lg pompuan ngorat aku dulu, hihi. bergaya beb drive qetta mcm nei. tambah plak buat len qeta mcm nei kn biaq jadi maCho sket lg, jadi mcm nei ka. . .

Nei la qeta idaman aku, Honda Civic Type-R full putih. PerhH! hampa doa2 kan la aku k. mana nk taw kn, rezeki masing2 di tangan Allah. tuah ayam nampak kt kaki dia kn, tuah manusia sapa taw, hihi. terlebeh tuah aku dapat aku qeta kt ataieh skali tu. fuuyooo, sapa taw! hihihi:)

I LOVE My Family

Assalamualaikum...

Hyee, mlm nei xtaw la pasaipa aku xblh tdoq lg, maybe sbb aku dah balon tidoq seharian siang tdi kowt sbb tu la aku xngantok-ngantok lg. Haqi nei malam nei xtaw larh pasaipa dengan diqi aku nei, aku nak sangat ckp tntg Family aku. Yeah, mcm hampa semua jugak aku sayang Family aku. Aku sayang Ayah aku, Aku sayang Mak aku, Aku sayang Kakak-kakak aku, n Aku sayang Adek aku soqang tu. Klu nk ckp tntg ayah aku dia banyak berkorban dgn aku, tntg tenaga usaha duit ringgit. Mak aku lak xpernah kenai tntg penyesalan, hihi. sentiasa berusaha demi kebahagiaan anak-anak dia, she is the best mother ever in my heart, :) Dalam family aku nei ada 4 oqg adek badek saja, dua oqg kakak, ketiga adalah aku (im the only one his son), dan last adek pompuan aku yang aku sayang sgt2. Kakak sulung aku dah berkahwin, da laa dalam 4 ke 5 bln aku pown xtaw, kakak aku yang no.2 masih lg belajaq, n dia lah yg blh simpan rahsia aku tp.. xleh pakai dah la nei, report jaa kj. last sekali adek aku, dia pown belajaq lg. dia nei pelik sket daqi dulu sampai la nei aku pown xdapat jawapan lg kt mana yang pelik dia nei, tp yang pasti nya dia mmg pelik. hihi :) Whatever she is, Whatever they are, I LOVE my Family. Aku sayang Family aku. Thanks Ayah,Mak,kak man,kak ah n nana. :)

Ku Tetap Menanti

Assalamualaikum...

Meski dirimu bukan milikku
Namun hatiku tetap untukmu
Berjuta pilihan disisiku
Takkan bisa mengantikanmu

Walau badai menerpa
Cintaku takkan ku lepas
Berikan kesempatan untuk membuktikan
Ku mampu jadi yang terbaik
Dan masih jadi yang terbaik

Ku akan menanti
Meski harus penantian panjang
Ku akan tetap setia menunggumu
Ku tahu kau hanya untukku

Biarkan waktuku
Habis oleh penantian ini
Hingga kau percaya betapa besar
Cintaku padamu ku tetap menanti

Walau badai menerpa
Cintaku takkan ku lepas
Berikan kesempatan untuk membuktikan
Ku mampu jadi yang terbaik
Dan masih jadi yang terbaik

Ku akan menanti
Meski harus penantian panjang
Ku akan tetap setia menunggumu
Ku tahu kau hanya untukku

Biarlah waktuku
Habis oleh penantian ini
Hingga kau percaya betapa besar
Cintaku padamu ku tetap menanti

Penantian panjang

Ku akan menanti
Meski harus penantian panjang
Ku akan tetap setia menunggumu
Ku tahu kau hanya hanya untukku

Biarlah waktuku
Habis oleh penantian ini
Hingga kau percaya betapa besar
Cintaku padamu ku tetap menanti

Cintaku padamu..
Ku tetap menanti

Meski dirimu bukan milikku
Namun hatiku tetap untukmu

Monday, September 5, 2011

Ayuh kembali ke sekolah!

Assalamualaikum...

Hyee...What's up guys..amacam raya..best???comform best kn...tp i'm strongly sure you all xpuash dgn cuti yang ada kn...hihi..anyway hari raya tetap terbaek walau cuti xpanjang...kn.kn.kn:)
So...skunk tibalah masa musim persekolahan kembali menghadap...hihihi...terpaksalah menjenguk apa2 yang xbarapa nk best tu kn...ops.hihi...
Anyway...to all of you...good luck in your way..Ayuh kembali ke sekolah..!whatever happen just smile and be cool..trust me...hihi...k,
daa:)

Monday, August 29, 2011

Selamat Hari Raya Aidilfitri

`⋎´✫¸.•°*”˜˜”*°•✫..✫¸.•°*”˜˜”*°•.✫ ✿¸.•❤••❤•بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •❤••❤•.¸✿* _Π_____* ˚ ˚✰˚ ˛★* 。 ღ˛° 。* °♥ ˚ • ★ *˚ .ღ 。/______/~\ SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN˚ ✰* ★| 田田 |門| ˚. ★ ˛ ˚ ✰。˚ ˚ღ。* ˛˚

Answer here

Saturday, August 27, 2011

OMG!!!




OMG!!!
Seriusly i'm sick...sick about her...every time i on9 fb,twitter and blogging i can't log out without adapt with her page...Yeah it's happened to me...



OMG!!!
Seriusly i'm sick...she is only 16ans...she do not know me...but,i dont care...cause i know my heart have something to say...i can feel it...



OMG!!!
Seriusly i'm sick...Yeah i know it's impossible...i just can see her from far away...i just can follow up her on her fb,twitter and her blog...but,seriusly i'm sick about her...

Friday, August 26, 2011

Selamat Hari Raya

Assalamualaikum...

Hyee Guys...What's up.! I just wanna make a wish SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI to all my friends and my followers...I hope this Hari Raya is the best and greater than last years Hari Raya...Smile always and be cool :)

#####SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR BATIN#####

Tuesday, August 23, 2011

~ampunkan aku~

Redup matamu memandang wajahku
Jangan menangis..
Memang benar dulu kunci hatiku
Ada padamu..

Aku kembali dimatamu kini
Bukan kerana kamu..
Bukan niatku melara hatimu
Usah khuwatir..

Jika hariku melukai hati
Maafku pohon abadi
Kini dihatiku satu puteri
Yang pasti bukannya kamu..

Ampunkan aku..
Seandainya engkau menangis lagi
Ampunkan aku..
Memang aku bukan lelaki dulu
Ampunkan aku..
Seandainya engkau masih merindu
Ampunkan aku..
Mendung ini pasti akan berlalu

Redup matamu memandang wajahku
Jangan menangis..
Kita lewati saat kau dan aku
Leka menari..

Sunday, August 14, 2011

Gadis Pilihan...

Assalamualaikum...

Hyee semua...setelah sekian lama aku mendiamkan diri tentang perasaan aku..hari ini tiba masanya aku nk hampa semua taw siapa gadis pilihan hati aku yang selama ini aku tercari-cari..yang selama ini aku teridam-idamkan..hahaha!(gelak rakus) :)

Kalau dulu aku cari yang cantik saja tp hari ini aku dah jmp yang sebaliknya..kalau dulu aku cari yang Hot.Hot.Hot sajaa tp hari ni aku dah pown jmp yang sebaliknya juga..dan kalau dulu aku hanya cari seorang tp hari nei aku dah jumpa dua orang!!!..harharhar!(gelak tamak pulak)

Sekarang tibalah masanya untuk aku mengumumkan gadis pilihan aku yang menduduki tempat kedua adalah.......

Taaaaa..RaaaaAAAAAAAA!!!!!!!!!!

NORA DANISH!!!Inilah gadis pilihan aku yang selama ini aku teridam-idamkan iaitu Nora Danish yang mempunyai kecantikan luar biasa...Hahaha(gelak puash) :)

Nora Danish juga menjadi idaman setiap jejaka diluar sanaaa...inilah keindahan ciptaan-Nya...kita patut menghargainya...

Setelah selesainya pengumuman yang pertama...kini tibalah saat yang ditunggu-tunggu gadis pilihan aku yang menduduki tempat pertama dan berjaya memintas kedudukan Nora Danish...inilah dia....

Taaaaaa...RaaaaaaaaAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

TIZZ ZAQYAH!!!

JEN...!JEN...!JENG.....!Mak Aii..sekali Tizz Zaqyah ang amek azim oii..xpadan! tp sungguh...Tizz Zaqyah TerrrBaikkk!!! Tizz Zaqyah TerrrHottttt!!!

Xpercaya???cuba tengok yang nei plak..

PerhhhhHHH!!!Tizz Zaqyah memang The Top One!inilah keindahan ciptaan-Nya...

Sooo..hampa semua dah taw siapa dua orang yang terpilih menjadi gadis pilihan aku...TAHNIAH yaa...hihihi(gelak malLu)Untuk pengetahuan hampa semua...kalau jodoh aku terjadi dengan orang secantik sebegini aku pasti mak aku akan buat kenduqi 10haqi 10 malam!20 ekoq qebau pown mak aku tumbangkan...hahahah...

Akhir sekali...semua ini hanyalah rekaan dan angan-angan semata-mata...tidak ada kena mengena dengan yang artis dan bukan artis..kih.kih.kih..ok.

SALAM RAMADHAN!

SELAMAT BERBUKA!

Daa:)

Teman Sejati

Selama ini
Kumencari-cari
Teman yang sejati
Buat menemani
Perjuangan suci

Bersyukur kini
PadaMu Illahi
Teman yang dicari
Selama ini
Telah kutemui

Dengannya di sisi
Perjuangan ini
Senang diharungi
Bertambah murni
Kasih Illahi
KepadaMu Allah
Kupanjatkan doa
Agar berkekalan
Kasih sayang kita

Kepadamu teman
Ku pohon sokongan
Pengorbanan dan pengertian
Telah kuungkapkan
Segala-galanya...

KepadaMu Allah
Kupohon restu
Agar kita kekal bersatu
Kepadamu teman
Teruskan perjuangan
Pengorbanan dan kesetiaan
Telah kuungkapkan
Segala-galanya
Itulah tandanya
Kejujuran kita

Wednesday, August 10, 2011

MAWAR HITAM...


MAWAR HITAM...


GELAP...

PEKAT...

DURI MENIKAM HATI...

BERSEPAI MIMPI...

MENCALAR DIRI...

MAWAR HITAM SENDIRI...

MENGEPUNG EMOSI DAN...

HARGA DIRI...

Black Rose


Luka itu memang terlalu berat untukmu
Terlalu keras untuk kau rasakan
Tak seperti keinginan dan harapan
Yang selalu kau impikan, kau inginkan
Kau khayalkan dan kau bayangkan dulu
Mestinya kau sadari itu
Bukan penyesalan yang ada di hati
Saat kau yakinkan diri tuk pergi
Coba hadapi semua ini.. sendiri


Dan ternyata keyakinan
Tak cukup mampu untuk melawan
Kaupun tak mampu bertahan
Kini kau mawar penghias malam
Kau mawar hitam harummu kepedihan
Kau arungi waktu di setiap pelukan



Langit tetap saja hitam
Meski air mata darah kau curahkan
Meratapi diri bukan jalan terbaik
Untuk tetap berdiri
Penyesalan.. memang selalu menakutkan
Tapi itu kenyataan...

Ku Ingin Setia


Aku tak mampu menyakitimu
Aku tak sanggup untuk menduakanmu

Ku tak mungkin mencintaimu
Karena hatiku telah dimiliki dia
Kau tak mungkin memiliki ku sepenuh hati


Aku hanya ingin setia
Aku hargai ketulusanmu
Untuk cintamu tapi ku milik dia

Ku tak mungkin mencintaimu
Karena hatiku telah dimiliki dia
Kau tak mungkin memiliki ku sepenuh hati
Aku hanya ingin setia

Cinta Tanpa Syarat

tak ada sedikitpun sesalku
tak bertahan dengan setiaku
walau di akhir jalan
ku harus melepaskan dirimu

ternyata tak mampu kau melupa
dalamnya cintaku yg hebat
hingga ada alasan bagimu
tuk tinggalkan setiamu

demi nama cinta
telah kupersembahkan hatiku hanya untukmu
tlah kujaga kejujuran dalam setiap nafasku

karna demi cinta
telah kurelakan kecewaku atas ingkarmu
sebab kumengerti cinta itu tak mesti memiliki

andai saja bisa kau pahami
layaknya arti kasih sejati
karna cinta yg sungguh
tiada akan pernah mungkin bersyara



~CINTA DALAM KEGELAPAN YANG HANYA DITEMANI KILAUAN PETIR~




Indahnya Cinta

Assalamualaikum...


Oh jiwa muda, mudah bercinta, mudah putus juga
Hidup di dunia sementara
Pencarian cinta di hati janganlah berhenti
Hai jiwa muda cepat kejar cinta

Indahnya bercinta saat muda
Indahnya bercinta di dunia
Indahnya bercinta sampai tua
Cinta masa muda
Cinta paling indah

Oh jiwa muda
Jangan sampai mudah menyerah
Semua demi cinta
Hai jiwa muda pertahankan cinta

Cinta bukan permainan belaka
Cinta memang harus kita jaga
Cinta memang takkan pernah ada habisnya

Indahnya bercinta saat muda
Indahnya bercinta di dunia
Indahnya bercinta sampai tua
Cinta masa muda
Cinta paling indah
Menghiasi jiwa untuk selamanya
Cinta masa muda

Sunday, August 7, 2011

AMIN~

Assalamualaikum...

Hari ini aku dapat tahu sahabat aku terlibat dalam satu kemalangan..pada mulanya aku menyangka ianya hanya satu gurauan..tetapi terbukti setelah aku sendiri menghubungi sahabat aku yang lain dan mendengar sendiri dari mulutnya...PerhH! Sayuuuu! Terkejuttt! XTersangkaaa! Sahabat aku itu terbabit dalam satu kemalangan sehingga menyebabkan dia terlantar koma di wad,Hospital Besar Alor Setar.Mendengar keadaan sahabatku yang patah tulang paha kanannya,patah tangan dan jarinya dan lehernya yang tertikam dengan kaca...Adush!Adush!Adush! Aku sendiri merasakan kesakitannya..Yaa Allah Yaa Tuhanku...Engkau kuatkanlah sahabatku itu,Engkau sembuhkanlah dia,Engkau tabahkanlah semangat setiap insan keluarganya...sesungguhnya Engkaulah Maha Mengasihi,Maha Mengubati,Maha Mengetahui...Yaa Allah Yaa Tuhanku..Makbulkanlah doaku ini Yaa Allah...Amin~

Saturday, August 6, 2011

~SEPI~

Assalamualaikum...

SEPI~

SEPI~

SEPI~

Hari ini aku kesepian lagi..bangun ja dari tidur aku turun bawah aku naik atas sama saja aku rasa..aku masuk bilik itu masuk bilik ini sama saja aku rasa..aku masih lagi kesepian..tp..kenapa hah?kenapa aku masih lagi rasa kesepian?semua ini kerana aku single kah?haha..atau kerana housemate aku ramai yang xda kerana balik kampung?haieh~

SEPI~

SEPI~

SEPI~

Serius aku bosan..aku rindu ibu bapa aku family aku..aku rindu kawan2 aku..aku rindu suasana ramadhan di kampung..aku rindu masakan mak..aku rindu kasih sayang mak..aku rindu senyuman mak..aku rindu segala-galanya tntg mak..hmmm~

SEPI~

SEPI~

SEPI~

Tp aku tetap dalam kesepian..aku rindu sayang kasih cinta..aku rindu disayangi aku rindu dikasihi aku rindu dicintai..aku dalam kesepian..aku akui aku hanya separuh jiwa dan hidup hanya dengan kesepian..aku rindu saat bahagia..saat bercinta..aku perlukan satu jiwa..satu hati..satu rasa..cinta..hurmm~

SEPI~

SEPI~

SEPI~

Monday, August 1, 2011

~20 years~

Assalamualaikum...

Hyee..how are you?how's your life?I hope all is well..I just want to say thanks to all of you who make a wish to me..I really appreciate it:) Now I realized I was already aged twenty..I also like to thank my parents..i love you mom and dad:) Today I promise i will change my life and become more responsible and good at managing my life..Pray for me keyh:)

__________,-~-. _.–._.-~-,__________OOO
_________/ .- ,’_______`-. \._______OOOOO
_________\ /`__________\’/._______OOOOO
_________ /___’a___a`___\_________OOO______.OOO
..._________|____,’(_)`.____ |__________!!______OOOOO
_________\___( ._|_. )___ /___________!!______OOOOO
__________\___ .__,’___ /_____.OOO__.'!!_______OOO
__...________.-`._______,’-..____OOOOO_.!!.________!!
________,’__,’___`’___`.___`._OOOOO__!!________.!!
_______/___/____V_____\___\__OOO___!!________.!!
_____,’____/____(̲̅♥)______\___`._!!____.!!_______.!!
___,’_____|_____(̲̅A)_______|_____`.__!!____!!.
__|_____,’|_____.(̲̅Z)_______|`_____|
___`.__,’_.-\____.(̲̅I)______/-._`.__,’ HAPPY BIRTHDAY
_________/_`.__(̲̅M)____,’__\_ MOHD AZIM MOHD AKIR
__.”"-._,’______`.(̲̅♥).,’______`.,-”"._
_/_,._`_______)____(_______’_.,-.__\
(_(___`._____,’_____`.______,’___)_)
_\_\____\__,’________`.____/.___/_/


Thanks:)

Friday, July 29, 2011

Aku rindu setengah mati!!!

Aku ingin engkau ada disini
menemaniku saat sepi
menemaniku saat gundah

berat hidup ini tanpa dirimu
ku hanya mencintai kamu
ku hanya memiliki kamu

aku rindu setengah mati kepadamu
sungguh ku ingin kau tahu
aku rindu setengah mati

meski tlah lama kita tak bertemu
ku slalu memimpikan kamu
ku tak bisa hidup tanpamu

aku rindu setengah mati kepadamu
sungguh ku ingin kau tahu
ku tak bisa hidup tanpamu
aku rindu…

~GIRL~

aku adalah aku
aku setia pada yang satu

▒)(▒)_______███☼███____(▒)(▒)
(▒)(█)(▒)__ ███_☼██████
_(▒)(▒)___██____████████
_________██____███▒▒▄▒▒
__________██____█▒▒▒▒▒▒
___________██____ █▒▒▒♥___(▒)(▒)
____________██_____▒▒____(▒)(█)(▒)
__________ __██____▒▒______(▒)(▒)
_____________██__▓▓▒▓_______█
________██__██ ▓▓▓▒▒▒▓____█
_(▒)(▒)___███_ ▓▓_▓▓▓▓▓___█
(▒)(█)(▒)______▓▓__▓▓▓▓▓___█
_(▒)(▒)_____ _▓▓__▓▓▓▓▓___█___█
___________ ▓▓___▓▓▓▓_▓___█_█
__________ ▓▓___▓▓▓▓__▓▓__█
_________ ▓▓___███☼█__▓▓__█
___♥▒▒♥▒♥▒♥▒♥▒♥▒♥▒♥ __▓▓_█
___ ♥▒♥▒▒♥▒♥▒♥▒♥▒▒♥▒♥__▒▒▒
____ ♥▒♥▒▒♥▒♥▒♥▒▒♥▒▒♥▒____█
______ ♥▒▒♥▒♥▒♥▒♥▒♥▒▒♥▒♥__█
________ ♥▒▒♥▒▒♥▒♥▒▒♥▒▒♥▒♥
___________♥▒♥▒▒♥▒▒♥▒▒♥▒▒♥▒
_______________▓▓_▓▓
_(▒)(▒)_________▓▓_▓▓
(▒)(█)(▒)_______▓▓_▓▓
_(▒)(▒)_________▓▓_▓▓
_______________▓▓_▓▓
_______________▓▓▓▓
_______________▓▓▓
______█████████
________██____██
______█☼█____██
______█_______██
______________█☼█
______________██__█▄

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

I LOVE MY SELF

(¯`v´¯)

.`·.¸.·´

¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)

(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸¸.·¨¯`·Ī Ŀ♡ѴƐ MYSƐĿF

╔══╗ ♫ ♥ ♫ ♥ ♫♥ ♫ ♥ ♫

║██║♥ just enjoy ur life♥

║(O)║♥♥ ♥♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥♥ ♥♥

╚══╝

ღ(¯`◕‿◕´¯) ♫ ♪ ♫ ♫ ♪ ♫ (¯`◕‿◕´¯)ღ

¸,ø¤º°`°º¤ø, AZIM ø¤º°`°º¤ø,¸

ღ(¯`◕‿◕´¯) ♫ ♪ ♫ ♫ ♪ ♫ (¯`◕‿◕´¯)ღ

.....♥#########♥

.....♥#############♥

...♥###############♥

..♥#################♥..................♥###♥

..♥##################♥..........♥#########♥

....♥#################♥......♥#############♥

.......♥################♥..♥###############♥

.........♥################♥################♥

...........♥###############################♥

..............♥############################♥

................♥#########################♥

..................♥######################♥

....................♥###################♥

......................♥#################♥

........................♥##############♥

...........................♥###########♥

.............................♥#########♥

...............................♥#######♥

.................................♥#####♥

...................................♥###♥

.....................................♥#♥

.......................................♥

.......................................♥

.....................................♥

...................................♥

.................................♥

..............................♥

............................♥

.........................♥

......................♥

..................♥

.............♥

.........♥

......♥

....♥

......♥......................♥...♥

..........♥.............♥............♥

..............♥.....♥...................♥

...................♥.....................♥

................♥......♥..............♥

..............♥.............♥....♥

.............♥

...........♥

..........♥

.........♥

.........♥

..........♥

..............♥

...................♥

..........................♥

...............................♥

.................................♥

.................................♥

..............................♥

.........................♥

..................♥

.............♥

.....♥

...♥

.♥.............................♥....♥

♥..........................♥...........♥

.♥......................♥................♥

..♥...................♥..................♥

...♥....................................♥

.....♥................................♥

........♥.........................♥

...........♥...................♥

..............♥..............♥

..................♥.......♥

.....................♥..♥

.......................♥

..┌─┐..─┐★

..│▒│ /▒/ Peace

..│▒│/▒/ ★Bro/Girl!

..│▒ /▒/─┬─┐

..│▒│▒▒▒│▒│

┌┴─┴─┐-┘─┘

│▒┌──┘▒▒▒│

└┐▒▒▒▒▒

Wednesday, July 27, 2011

Gubahan Rindu

Hadir dirinya di antara kita
Membuai resah penekanan jiwa
Dikau berubah setelah ia tiba
Menghanyutkan cinta suci kita

Walaupun kini dikau tiada
Daku melangkah mengharunginya
Melepaskan dikau kekasih di jiwa
Semoga kau tetap berbahagia

Hati ini walaupun telah dilukai
Namun diri tabah jua menghadapi
Dikau pergi tinggalkan daku sendiri
Oh menyepi nan sebuah hati
Yang luka ini

Kasih dan sayang tetap bersemi
Ku meratapi sehingga kini
Cintai dirinya walau apa terjadi
Jangan kau hancuri cinta suci

Dengarlah sayang coretan hati
Gubahan rindu puisi shahdu
Senyuman tawamu masih ku rindu
Walau dikau telah lama pergi

formspring.me

Ask me anything http://formspring.me/nisazim

Friday, July 22, 2011

"KALAU"

bila 'kalau' ada
semua benda boleh berlaku kat dunia nih
takde benda yang mustahil. sebab 'kalau' ada.
aku pun nak beli lah satu 'kalau' ni kalau ada jual kat kedai.
see? 'kalau' hehe.
kenapa 'kalau' ni paling tak guna? sebab 'kalau' boleh buat kita gila.
boleh buat kita nak ubah benda yang dah jadi
gedik nak benda yang mustahil
berangan kat benda yang takkan ko dapat punye!
contoh ayat 'kalau' tak guna:

"kan best kalau aku pandai"
ape ke bodoh? sapa cakap kita perlukan 'kalau' untuk pandai?

"kalau lah kau ni pakai otak bila nak bercakap"
ohh kalau dah bengap apa aku boleh buat

"kan best kalau aku kaya"
lagi satu. haih. macam mana nak kaya kalau asek berangan?

"kalau lah unikl boleh bundar je result aku mesti dah banyak aku dapat!"
bangang! haha

"kalau lah aku belajar sungguh2 aritu"
kan menyesal dah tu.. sume sebab 'kalau'.

"kan best kalau awak tahu apa saya rasa...."
ye. kan best kan?

"kan best kalau saya boleh baca fikiran awak"
hmmm...

the thing is here, we cant always get what we want.
but if you struggle for it at least you tried. kan?

NIKMAT REZEKI

Hari ini bila ia datang,
jangan biarkan ia berlalu pergi.
Esok kalau ia masih bertandang,
jangan harap ia akan datang kembali.

Nikmat itu kadang-kadang tidak disedari,
hanya apabila ia telah hilang
barulah manusia benar-benar terasa.

Wednesday, July 20, 2011

SENDIRI

Assalamualaikum...

Tak kan pernah ku bisa
Mengungkapkan ini semua
Semua rasa yang terpendam
Terpendam dalam jiwa

Walau pernah ku coba
Coba tuk menyatakannya
Namun ternyata kau sudah tak ada
Tak ada lagi di sampingku ini

Wednesday, July 6, 2011

~disaat ku mencintaimu~

Mengapa kau pergi
Mengapa kau pergi
Di saat aku mulai mencintaimu
Berharap engkau jadi kekasih hatiku
Malah kau pergi jauh dari hidupku

Menyendiri lagi
Menyendiri lagi
Di saat kau tinggalkan diriku pergi
Tak pernah ada yang menghiasi hariku
Di saat aku terbangun dari tidurku

Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencintai dirimu
Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta

Menyendiri lagi
Menyendiri lagi
Di saat kau tinggalkan diriku pergi
Tak pernah ada yang menghiasi hariku
Di saat aku terbangun dari tidurku

Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencintai dirimu
Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta

Semoga engkau kan mengerti
Tentang perasaan ini
Maaf ku telah terbuai
Akan indahnya cinta
Maaf sungguh ku tak bisa
Untuk kembali padamu
Maaf ku telah terbuai
Akan indahnya cinta

Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencintai dirimu
Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta

Aku inginkan diri mu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta

Thursday, June 16, 2011

~Hilang~

Assalamualaikum...


Selama lama
Harus ku mencari
Igauan ini
Ku gagahi

Ingin berjumpa
Sayang kau tiada
Erti jiwa rasa cinta
Seorang lelaki

Lemas meronta
Mengonjang lara
Menangis kau ku sendiri
Jangan di tanya
Pun kau pun tahu
Mengapa kau bersembunyi

Kau jelmalah engkau
Beraksi rindu
Mimpi-mimpi ku

Malam di gerbang luka
Mengarak cinta
Suratan resah

Bulan bukannya bintang
Siang hilanglah malam
Gundah bila kau hilang
Resah hilang kau datang

Jika kau tiba
Jelanglah sinar
Malam ku yg kesepian
Moga hangatnya rasa asmara kasih hulurkan cintamu

Nilam juga permata
Hilang bukannya intan
Sayang bila kau datang
Senyum hilanglah duka

Wednesday, June 15, 2011

Life as Mawar Hitam

Assalamualaikum...


Mawar Hitam

Mengapa durimu semakin tajam

Mengapa tiada seri lagi

Baumu pun menghilang

Kemanakah arah tujuan ku

Jika hidup hanya seumpamamu

Wahai Mawar Hitam


~Mawar Hitam~

Life isn't about finding yourself

Life is about creating yourself

Monday, May 23, 2011

Undangan Majlis Perkahwinan

Assalamualaikum...

Saya MOHD AZIM BIN MOHD AKIR dengan segala hormatnya menjemput saudara saudari tuan puan sekeluarga untuk menghadiri majlis perkahwinan kakak sulung saya iaitu NUR AKMAL BINTI MOHD AKIR dengan MOHAMMAD AFIFFUDDIN BIN AZRAE pada hari SABTU,4 JUN 2011 di 98,TAMAN PELANGI,LORONG ANGGERIK 8/1,JALAN KUALA KEDAH,06600 ALOR SETAR,KEDAH DARUL AMAN.Undangan saya setulus hati harap saudara saudari tuan puan dapat menghadiri bagi memeriahkan lagi majlis ini.Maklumat lanjut sila hubungi saya MOHD AZIM BIN MOHD AKIR di 0193784353.

SEKIAN.

Wednesday, May 4, 2011

BISMILLAH~

Assalamualaikum.....

mlm nei adalah malam pertama pada semester ini dimana aku akan menghadapi peperiksaan akhir semester pada kebesokan harinya...besok tepat jam 12.30 tgh hari aku akan menduduki kertas pertama aku iaitu PLC 1...

FuhH!setelah hampir 5 bln aku belajar ntah apa2 sedar tak sedar besok aku akan menjawab final exam...hahh!mau terkutang kanting aku mlm nei...mengantuk pown takut nk dtg kt aku....hahahahh...nei la nama pelajar cemerlang...

setelah mengambil kira carry mark aku...perhH!terbaikkkkk kowt...dalam 8 sabjek aku amek sem nei 6 masok final hanya 1 saja lulus...hahahahhaa....yg lain semua aku kna cover dalam final...huhuhu...sekali lg aku nk ingatkan bahawa akulah pelajar cemerlang!!!hahahahaha:)

Akhir kata dari aku...aku ingin mohon maaf kpd semua kenalan aku dari hujung rambut hingga hujung kasut aku...hihi...halalkan makan minum ilmu aku ok...aku harap aku dapat menjawab dgn tenang dan sempurna dgn izinNya...dengan lafaz BISMILLAH~

Amin:)

Monday, May 2, 2011

Aisitheru (menunggu)

Menunggu sesuatu yang sangat menyebalkan bagiku
saat ku harus bersabar dan trus bersabar
menantikan kehadiran dirimu
entah sampai kapan aku harus menunggu
sesuatu yang sangat sulit tuk kujalani
hidup dalam kesendirian sepi tanpamu
kadang kuberpikir cari penggantimu
saat kau jauh disana
ooo…

*)
Gelisah sesaat saja tiada kabarmu kucuriga
entah penantianku takkan sia-sia
dan berikan satu jawaban pasti
entah sampai kapan aku harus bertahan
saat kau jauh disana rasa cemburu
merasuk kedalam pikiranku melayang
tak tentu arah tentang dirimu
apakah sama yang kau rasakan

reff:
walau raga kita terpisah jauh
namun hati kita selalu dekat
bila kau rindu pejamkan matamu
dan rasakan a a a aku
kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
terhapus ruang dan waktu
percayakan kesetiaan ini
akan tulus a a ai aishiteru

Bridge:
hapus sendiri pikiran melayang terbang
perasaan resah gelisah
jalani kenyataan hidup tanpa gairah
o…uo..
banyak segala misi dan ambisimu
akhiri semuanya cukup sampai disini
dan buktikan pengorbanan cintamu untukku
kumohon kau kembali

Salam~

Assalamualaikum....

Hyee...sowi coz aku lama x aktif blog aku...aku bzzzzz dgn kj aku n study aku...lg pown aku tgh final exam skunk..sooooo arap semuanya sihat walafiattttt. :)

Aku arap sumua dapat doakan kejayaan aku dalam hidup dunia dan akhirat...sama2 kita berdoa okeyh...

k.....Adios!

Assalamualaikum.

Tuesday, March 29, 2011

~Mengalir Air Mataku~

malam...

ku tidur tak lena..

teringatkan dirimu...

terimbas kembali kenangan lalu..

alangkah indahnya bersamamu...

mengalir air mataku..

menemani malam sepiku...

ku rindu saat bersamamu..

sukarnya ku untuk melupakanmu...

ku bagaikan hanyut di lautan..

yang lemas di dalam percintaan...

dipukul gelombang keresahan..

mengalir air mataku..

menemani malam sepiku...

ku rindu saat bersamamu..

sukarnya ku untuk melupakanmu.

Saturday, March 26, 2011

Yang Pertama...

Assalamualaikum...

Awak...
saya nak minta maaf banyak2 dengan awak...
saya faham apa perasaan awak selepas saya buat keputusan ini...
tp saya buat keputusan ini untuk kebaikan kita bersama...
InsyALLAH kalau da jodoh takkan kemana...
saya harap awak boleh terima perpisahan ini...
sekali lagi maafkan segala kesilapan dan kesalahan saya terhadap awak...
saya akan merindui awak selalu...
saya pasti awak xkan luput dalam ingatan saya...
kerana awak yang pertama bagi saya...
saya sayang awak sangat2...
jaga diri awak...
penuhi cita2 awak...
I love u...
I love you more...
I love you forever...

Friday, March 25, 2011

~THE END~

Assalamualaikum...


It's Over....

You And Me....

No More Relationship....

No More....

I Don't Love You....

Like I Did Yesterday....

I Don't Know You....

Seriusly It's happen....

It's Over....

~THE END~

Monday, March 14, 2011

Mintak Simpang Laaa~

Assalamualaikum...

Hyee...hopefully semuanya sihat dan sejahtera dengan amannya...Alhamdulillah aku sihat sejahtera setakat ini dan aku aman sekali dalam hidup aku...hihihi:)
Xtually aku taip newpost nei aku just nk luahkan secebis perasaan aku..xtaw la np and ttb aku rasa nk luahkan kt dlm blog nei mayby aku nk sidier tawu kowt...huhuhu:)

This early morning aku da satu class tp gara-gara aku melayan mimpi aku yang membara itu pukul 9.30 bru aku terjaga...so aku pown terrrponteng la class...hahaha:)
This story just like this...semalam ntah mcm mana aku buleh termimpi cidier...hari dalam mimpi aku tu adalah hari raya...aku tak taw larh sama ada aku dah berkahwin dgn sidier ka ataw aku bertunang ka dlm mimpi tp yang pastinya sidier sambut hari raya tu dengan family aku...kiranya 1 family besar aku kenal larh dgn sidier tu...hihihi:)

TETAPI nk dijadikan cerita tgh happy dengan family..sidier tu terjmp dgn kawan lelaki dier plak...aku xtaw la sijantan tu mai mana n mcm mana leh masok dlm mimpi aku neyh...adoidoi..huh!so dah terjmp kawan lama apa lg bergelak ketawa larh sidier dgn sijantan tu...MAK Ai panas xpanas ati aku ttb plak dgn senang-lenangnya sidier yg milik aku nei naik keta sijantan tu kuar plak bersiar-siar kononnya nk g lunch sesama berdua-duaan..BAPAK meletup aku kt situ...dah tu sidier plak pg mcm tuu jerh langsung xgtaw aku...****MAK tul! FuF!

Dek kerana aku panas dalam mimpi aku aku pown terjaga...FuhhhhhHHHHH! Aku mintak simpang la malaikat pat puluh pat.!Jauhi hidupku dgn keadaan sebegini...

KESIMPULANnya disini aku nk korang tawu yang aku AMAT,SANGAT dan TERSANGATlah TIDAK SUKA sama sekali sidier milik aku mendekati lelaki lain WALAUPUN lelaki itu kawan sidier sekali pown...dengan hati yang tenang seriusly aku ckp aku xdapat terima keadaan tu walau mcm mana sekalipun...aku lebih rela xkawen...*ulang " AKU LEBEH RELA XKAWEN" ...ini serius~

Sekian~

Monday, February 21, 2011

You Are...

Assalamualaikum....

You are my strength!

You are my smile!

You are my laughter!

You are my sadness!

You are my happiness!

You are my weakness!

You are my hatred!

You are my revenge!

You are my hugs!

You are my kisses!

You are my love!

and...

You are mine!

FOREVER!!! ♥

Monday, February 14, 2011

This Is About LIFE!

Assalamualaikum...

Live life to the fullest.I'm crazy,headstrong,full of ideas.I fight for what I believe in.

I'm sick and tired of your attitude,feeling like I don't know you.

I can wait, but please not forever!

Sometimes i think nobody understands me. -_-

Live, laugh, love, forgive & forget, life is too short to live with regret!

Smile because it happened, dont cry because it ended.

Wednesday, February 9, 2011

~KEHIDUPAN~

Assalamualaikum...

Hyee everybody...All of you have a good life???I hope you all are in that way..I am now is very healthy..Although many problems but as you all know we must have to enjoy our life right???hihi...soo ada masalah pun kita enjoy!!!!!!!!! :)

I still have 3 more semester to finish my diploma..Actually only still 2 more semester but i wanna learn more than what i should learn..hahahahah... :) I hope I can finish my studies with the best possible...Amin!!!! :)

So far I'm still living the way I am..I hope you all enjoy the best life possible..Be your self..this is your life..this is your world..and this is what people call KEHIDUPAN! LIFE!

menanti

Assalamualaikum...

Langkah ini terasa terhenti-henti,

Depan kelabu pedih memilu,

Masa bukan lagi temanku,

Masih jua aku mengharap cahaya,

Biarpun terus meredah belukar,

Pecahan kaca menusuk tubuh,

Berdarah sakitnya tidak terkira,

Wednesday, January 26, 2011

~senja~

Seperti awan berarak,

Langit merah saga senja,

Itulah rinduku yang menyapamu senja,

Desahan angin yang terdengar,

Membelaiku dengan halus dan lembut,

Menusuk fikiranku lantas makin menikam batinku,

Sungguh,aku benar-benar menginginkanmu disini,

Untuk menemaniku menyapa senja,

Dikala langit merah saga senja,

Kembali lagi..

Tuesday, January 25, 2011

Buat Seorang Kekasih

Ohh..sepi terasa..
setelah cinta pudar dihati..
xmungkin dapat ku melupakan..
kerana dialah kekasihku..

Dan disaat ini..
ku masih terus menyintaimu..
melupaimu xmungkin ku mampu..
terdengar suaramu memanggilku..

Dahulu kita sungguh mesranya..
bergurau senda saling menyayang..
kita berjanji sumpah setia..
hingga ke akhir hayat ingin bersama..

Kita merancang tuhan tentukan..
tiba masanya keu pergi xkembali..

Tinggal aku keseorengan..
tiada lagi gurau sendamu..
siang malam sepi kurasa..
aku rindu kemesraanmu..

Ku terkilan hajat xsampai..
kasih putus ditengah jalan..
tinggal aku keseorangan..
tiada lagi gurau sendamu...

Sunday, January 23, 2011

Doa Seorang Kekasih~

Bingkisan Doa.

"Ya Allah....Seandainya telah Engkau catatkan dia milikku,maka tercipta dia buatku..Satukanlah hatinya dengan hatiku..Titipkanlah kebahagian antara kami,agar kemesraan itu abadi...

Dan Ya Allah....Ya Tuhanku Yang Maha Mengasihi..Seiringkanlah kami melayari hidup ini di Ketepian yang sejahtera dan abadi..Tetapi Ya Allah..Seandainya telah Engkau takdirkan dia bukan miliku..Bawalah ia jauh dari pandanganku..Luputkanlah ia dari ingatanku..Dan peliharalah aku dari kekecewaan...

Serta Ya Allah Ya Tuhanku Yang Maha Mengerti....Berikanlah aku kekuatan..Melontar bayangannya jauh ke dada langit..Hilang bersama senja nan merah..agarku bisa bahagia..Walaupun tanpa bersama dengannya...

Dan Ya Allah Yang Tercinta....Gantillah yang telah hilang..Tumbuhkanlah kembali yang telah patah..Walaupun tidak sama dengan dirinya...

Ya Allah Ya Tuhanku....Pasrahkanlah aku dengan takdir-Mu..Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan..Adalah yang terbaik buat ku..kerana Engkau Maha Mengetahui..Segala yang terbaik buat hamba Mu ini...

Ya Allah....Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku..Di dunia dan di akhirat..Dengarlah rintihan dari hamba Mu yang daif ini..Jangan engkau biarkan aku sendirian..Di dunia ini mahupun di akhirat..Menjuruskan aku kearah kemaksiatan dan kemungkaran...

Maka Ya Alah....kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman..Supaya aku dan dia sama2 dapat membina Kesejahteraan hidup..Ke jalan yang Engkau redhai..dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh...."

AMINNNNN~

Friday, January 21, 2011

.R.I.M.A.S.

lari lari lari,
aku lari tinggalkan semua ini,
untuk mencari-cari,
cari ketenangan diri..

pergi pergi pergi,
engkau pergi dari hidupku ini,
ku tak mahu mahu kau,
hadir dalam diri ini.

keluhan hatiku xsiapa yang tahu,
ku simpan semua sebak didada,
biarku yang terluka,
pernahkah kau mengerti,
caraku memujukmu,
pernahkah kau hargai,
cara aku mencintaimu.

lafasan kata dari bibir,
adakah ia dari hati,
mungkin kau xpernah fahami,
maksud yang tersembunyi,
titisan air mata,
dari pipi ke bumi,
pernahkah kau peduli,
betapa sedih diriku ini.

mengapa aku yang terluka,
aku yang merana,
aku yang menahan sisa baki cinta ini,
engkau yang meminta,
aku yang sengsara,
rimas rimas rimas.

Monday, January 17, 2011

Harapan~

Harapan hatiku ingin hidup bahagia..

Tetapi mengapa sering saja..

Hati ini diluka..

Baruku cuba nak berubah..

Tetapi engkau pula membuat angkara..

Mengapa mesti aku yang menjadi mangsa..

Tuesday, January 4, 2011