Friday, July 22, 2011

"KALAU"

bila 'kalau' ada
semua benda boleh berlaku kat dunia nih
takde benda yang mustahil. sebab 'kalau' ada.
aku pun nak beli lah satu 'kalau' ni kalau ada jual kat kedai.
see? 'kalau' hehe.
kenapa 'kalau' ni paling tak guna? sebab 'kalau' boleh buat kita gila.
boleh buat kita nak ubah benda yang dah jadi
gedik nak benda yang mustahil
berangan kat benda yang takkan ko dapat punye!
contoh ayat 'kalau' tak guna:

"kan best kalau aku pandai"
ape ke bodoh? sapa cakap kita perlukan 'kalau' untuk pandai?

"kalau lah kau ni pakai otak bila nak bercakap"
ohh kalau dah bengap apa aku boleh buat

"kan best kalau aku kaya"
lagi satu. haih. macam mana nak kaya kalau asek berangan?

"kalau lah unikl boleh bundar je result aku mesti dah banyak aku dapat!"
bangang! haha

"kalau lah aku belajar sungguh2 aritu"
kan menyesal dah tu.. sume sebab 'kalau'.

"kan best kalau awak tahu apa saya rasa...."
ye. kan best kan?

"kan best kalau saya boleh baca fikiran awak"
hmmm...

the thing is here, we cant always get what we want.
but if you struggle for it at least you tried. kan?

No comments:

Post a Comment