Saturday, September 17, 2011

MaSaLaH TaK SuDaH2

Assalamualaikum...


MaSaLaH! TaK SuDaH2


Apa itu MaSaLaH? MaSaLaH adalah ketidakseimbangan antara mimpi dan realiti. Ertinya apa yang dicapai tidak sesuai dengan apa yang dicita-citakan.

Hmmm. . . MaSaLaH! Aku letih dengan MaSaLaH. MaSaLaH apa? macam-macam arh, termasuk larh study aku, kerja aku, poket aku yang kering neyh, hutang sana-sini, kehidupan sosial aku yang ntah macam apa jaa, adoi! penat larh, letih taw dak. ShialL Larh!

Study. . . Aku dah sem 5 weyh. Dah larh terang-terang aku extance 2sem so dah memang aku graduated sem 8 larh. Paham-paham la sikit siLec yg mangkok-mangkok nei yang org mcm aku neyh slow sikit! nak terima tu lambat sikit! belajar pown formal ja ikut step! xpayah la siLec yg mangkok-mangkok neyh nk tunjuk b*** lak. Takut satgi aku jadi b*** plak satgi haaaa aku gak yg terlepas, bodoweyh! Hurgh!

Kerja aku. . . Kerja aku nei xla jadi MaSaLaH sgt kn, cuma lambat ja habuan aku tu. So far aku dpt handle lg tp tu larh 'makKata' "kalau kita xigt kt Dia xbeqat ke Dia, Dia pn xigt kt kita. Bila Dia xbeqat kt kita susah la kita". Hmmm, padan muka aku.

Poket kering. . . A'aa haks! nei MaSaLaH yang aku xpaham-paham sekali. Dalam hidup aku nei kn ada ja MaSaLaH nei, poket aku xpenah-penah nk penuh. Nak ckp bocor ka koyak ka tak pown. Haieh! nei la yang 'Abg Long' aku slalu ckp, "Dek, bangun awal dek. Bangun ja pagi-pagi buta tu kira lepas subuh tu xpayah tdo dah. Xda apa nk buat kau termenung ja dpn pintu umah tu kau tunggu rezeki tu dtg. Kerana believe rezeki melimpah ruah diwaktu pagi". ini la nasihat 'Abg Long' aku, KihKihKih. Haieh! betul jgk. Aku bab nk jaga pg neyh ohH! Sorry To Say Bro, Fail!

Hutang. . . Alhamdulillah, hutang aku tu ada tp xbanyak larh sgt kn. Ada larh sorg dua aku pinjam InsyaAllah larh dpt duit loan bln dpn aku selesaikan semuanya. Mari tuntut yea, hihi.

Ok larh. . .MaSaLaH tetap MaSaLaH! Semua tu sebenarnya adalah dugaan dari Allah kepada hambanya semata-mata untuk ingatkan hambanya pada tujuan sebenar hambanya dimuka bumiNya ini..

Sekian,

Terima Kasih :)

No comments:

Post a Comment