Saturday, June 1, 2013

Bertepuk Sebelah Tangan.

Assalamualaikum...

This Is Mawar Hitam.

Aku percaya aku hanya bertepuk sebelah tangan--

Ini bukan sebuah lakonan
Ini nyata tulisan Mawar Hitam
Ini adalah kisah aku. Kisah manis, juga dengan kisah pahit yang dominan.

Aku adalah pengkagummu

berdekat denganmu adalah kebahagianku
memeluk tubuhmu adalah keinginanku
mendapatkanmu adalah mimpiku

Namun
Aku percaya aku hanya bertepuk sebelah tangan--

Dirimu adalah
penunggang berkuda putih
bunga si mawar merah yang indah
barang berharga yang sukar didapati kerna dirimu adalah cintaku

Aku percaya aku hanya bertepuk sebelah tangan--

Ketahuilah bahawa hati aku menangis dalam senyuman
Ketahuilah bahawa diri aku ketawa dalam kesedihan

Sungguh aku mencintai dirimu walau aku tahu hatimu bukan disini

Saat melihat kau bersedih aku terpukul diam
Hancur remuk tak tersisa
melihat kesedihanmu

Cinta bertepuk sebelah tangan itu sakit tapi
melihat kau bahagia sakit itu hilang

Aku suka melihat kau tersenyum
Aku tersenyum melihat kau bahagia


Mawar Hitam.



No comments:

Post a Comment