Thursday, September 26, 2013

Afi Aiman =)

Assalamualaikum...

This is Mawar Hitam.

Hyee ! selamat petang  =) ,

aqu baru jak pulang dari rumah kakak qu di Klang sana tu ... buat apa ? ndak da ... saja-saja jak bha aqu menziarah kakak qu dengan anak nya tu ... anak nya? waina , anak saudara aqu jugak bha ... sudah lama aqu dak jumpa si budak kecil tu ... My first nephew katakan , baby boy ! aqu kan suka sama baby2 neyh ... ndak taw ka ? lepas ney taw k ... hihihi ... rindu bha aqu sama dia ... yang kata-kata orang aqu hilangkan diri pergi bertapa tu menipu jak ... ndak payah ko percaya bha ... lucu jak ... Errr ... eit ... ndak mo ka ko taw nama anak saudara aqu tu ? ndak tanya pun kan ... sampai hati ko ... hihihi ... nama si boy tu Afi Aiman bin Afiffuddin ... lucu kan ? hahahaha ... apa laa ... letak la Aaron ka , Leonardo Dicaprio ka ... hahahha ... gurau jak =)

Ini gambar dia ...  Afi =)


Afi , senyumanmu menawan =)

Comel kan ??? di atas sana tu gambar Afi time dia senyum lihat uminya tuu ... kalau ko mo taw , si Afi neyh memang suka jak senyum ... dengan sapa pun bha .. senyum jak kerjanya tu ...

Itu di rumah aqu di Kedah sana ... mamak qu belikan kerusi khas untuk cucunya jak taw ... aqu mo duduk dihalau nya terus bha aqu ... waina ... bertuah ko Afi jadi cucu pertama ... jealous aqu =)



Afi , tangisan dalam kerinduan =) / =(

 
Hahhh ... ini larh mukanya ... keluar sudah emo dia neyh ... waaa ... hihihi .... tapi comelnya tu tetap ada kan ... huhuhu =) anak saudara sapa bha neyh ? well =)

Afi sangat comel ! semalam masa aqu di rumah kakak qu di Klang sana tu ... aqu dibuli si Afi neyh bha ... pukul 12 malam dia tidur sudah di katilnya di ruang tamu tu ... kakak qu dengan suami nya tidur di bilik ...
aqu pun tengok jak tv ... dalam pukul 1 macam tu di nangis pulak ... waina ... apa aqu mo wat neyh ... aqu amek jak dia dari tempat tidurnya tu di ajak nya aqu main2 ... senyum jak dia ...

sampai pukul 2 lebih dia nangis pulak motidur agaknya ... aqu pown bawanya di sebelah kiri sambil buat susunya tu dengan sebelah tangan jak kowt ... handal kan aqu ? hihihi =) aqu pun susukan dia sampai dia tertidur ... then , masa aqu mo letaknya di tempat tidurnya tu , dia terjaga balik bha ... waina ... semput aqu dibuatnya ... aqu megantok sudah neyh ... sudah pukul 2 setengah mo ajak aqu main lagi ... main la aqu layan jak dia tu ...

merah sudah mata qu neyh ... mo kejutkan uminya tu segan plak aqu nak ketuk bilik orang... lepastu dalam pukul 3 tu dia nangis pulak mo tidur ... susunya abis sudah ... bangun pulak aqu bawanya ke dapur buatkan susunya lagi ... macam biasa sebelah tangan jak bha ... hihihihi ... bila disusukan dia tu tak sampai 3x dia hisap susu tu tertidur sudah ... mengantuk sangat la tu ... hihihi ... at last pukul 3.30am baru aqu berjaya tiduran dia di katilnya tu ... huhuhu ...

comelkan baby =)


Afi , control macho nya =)


Itu jak larh aqu mo kongsi ... moralnya , aqu sukan akan baby2... huhu =)

dadai =)


Monday, September 23, 2013

Oh God !

Assalamualaikum...

This is Mawar Hitam.

Guys , you know what ...

" between the devil and the deep sea " or " ditelan mati mak diluah mati bapa " ,

What is it mean ?
What should i do ?

Oh God ! please ,
show me your plans , It's the best . I know !

-----------------------------------------------------------------------------------

I
DON'T
KNOW
WHAT
SHOULD
DO
::
WHAT
SUPPOSED
SAY
TO
YOU
::
I'M
SORRY
IF
MY
WORDS
WERE
HURT
YOU
:;
I
DON'T
MEAN
THAT
::
PLEASE
::

---------------------------------------------------------------------------------







mama.


Aduyai bintang ..."

Assalamualaikum...

This is Mawar Hitam.





Aduyai bintang--
sudikah kau dengar ?

andai aku sudah sedia untuk katakan ..."
mohon dengar suara kecil ini , mahu aku sampaikan..."

tiada bunga tapi ada isinya.


Aduyai bintang--
mana mungkin kau mengerti , aku yang..."

- percaya ada itu rindu
- percaya ada itu sayang
- percaya ada itu cinta

tapi tolong , tolong jangan sampai kau membenci sampai aku dicaci !

Ini cerita aku . Ini kisah aku.


Aduyai bintang--
tetapkan jiwamu ini adalah kebiasaan .
bukan pelik , bukan songsang

Jangan sampai marah kau mencecah sampai kesabaran kau pecah.
agar tak kau lontarkan seperti..."

" kisahkah aku " ,

di keji-keji ! dicaci-caci !
diludah-ludah ! dimarah-marah !

pasti pipi aku membasah dengan air yang mencurah.


Aduyai bintang--
maafkan aku , andai ini buat kau geli hati .

aku bagaikan..."
si kucing yang menagih simpati hati yang memerhati .
sekali kau membelai dengan hati , pasti sampai mati mahu dibelai lagi .


Sekian,

Mawar Hitam.




My idol , Fynn Jamal !

Assalamualikum...

This is Mawar Hitam.

Hyee guys , I want to let you know about someone who have been be my Idol. she is my Idol for my thinking , writing & reading. Almost five years i follow her on FB, Blog & her Twitter.

Do you know her?


















She is Fynn Jamal.

Nama: Nur Affina Yanti Jamalludin
Tempat Lahir: Kota Tinggi, Johor
Tarikh Lahir: 27 Ogos 1982


She is a writer. She write poet , poem , song , blog , book ... She is a singer. She like to write a song but don't like to sing ... She is an actor. She's really an arts . She love everything about that close to soul & life. Awesome right =) 

I really love her ! ! !
She is a woman who fights the meaning of life according to what is in her soul. She fights for girls for women. She fights for what she love. She's really crazy !

For me : Fynn Jamal

-gila2 tapi cool
-keras kepala tapi bijak
-kesenian yang teramat
Hahahaha (^_____^)

This is her baby. Bakti Arjuna Fitri





























Lastly...

I really love Fynn Jamal so damn much ! ! ! Who want to kill her, you must see me first !


Mawar Hitam.


Rapuh

Assalamualaikum...

This is Mawar Hitam.




detik waktu terus berjalan
berhias gelap dan terang
suka dan duka tangis dan tawa
tergores bagai lukisan


seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
di antara lelahnya jiwa
dalam resah dan air mata
kupersembahkan kepadaMu
yang terindah dalam hidupku


meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu


maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintaiMu
dalam dadaku harap hanya
diriMu yang bertahta


detik waktu terus berlalu
semua berakhir padaMu




Sunday, September 22, 2013

~ nsaz ~

Assalamualaikum...

This is Mawar Hitam.




I'm not supposed to love you

I'm not supposed to care

I'm not supposed to live my life with you

I'm not supposed to wonder where you are and what you do

I'm sorry I can't help it because

I'm in love with you

I love you for not what you are

but I love you for 

what I become when my love were there with you





Yaa Tuhanku

Seandainya telah Engkau catatkan dia milikku , maka terciptalah dia buatku.

Satukanlah hatinya dengan hatiku.

Titipkanlah kebahagian antara kami agar kemesraan itu abadi.

Seiringkanlah kami melayari hidup ini di ketepian yang sejahtera dan abadi.

Yaa Tuhanku Yang Maha Mengasihi.

Seandainya telah Engkau takdirkan dia bukan miliku , bawalah dia jauh dari pandanganku.

Luputkanlah dia dari ingatanku. Dan ,

peliharalah aku dari kekecewaan.

Aminnn~




Mawar Hitam.


Friday, September 20, 2013

For Girls..."

Assalamualaikum...

This is Mawar Hitam.

For Girls..."





JANGAN SEKADAR MENCARI PENDAMPING TAPI CARILAH PASANGAN YANG MAHU MEMBIMBING

yang mendorong kamu menjadi wanita yang mahu menutup aurat
yang mendorong kamu menjadi wanita yang mahu bercakap sopan
yang mendorong kamu menjadi wanita yang mahu berakhlak mulia
yang mendorong kamu menjadi wanita yang mahu selalu menjaga kehormatan

Tampan itu tiada manfaatnya
andai dia mengajakmu bermaksiat

Kekayaan itu tiada hebatnya
andai dia membuatmu sesat

Biarlah dia tidak berpangkat
asalkan menjadikan kamu wanita terhormat

Jika salah dia perbaiki
bukan terus menghakimi

Jika lupa dia mengingatkan
bukan terus menyalahkan

Jika khilaf dia memaafkan
bukan terus mempersoalkan

Utamakan yang beragama

Kerana itu yang akan manjadikan hidup kamu bahagia dunia dan akhirat
Kerana itu yang akan membimbing kamu ke jalan yang diredhaiNya.


Mawar Hitam.



Tuesday, September 17, 2013

Strong Girls !

Assalamualaikum...

This is Mawar Hitam.

I make this just for you (my girls) that need to be a strong girl.


______________

Look like a GIRL
Act like a LADY
Think like a MAN
Work like a BOSS
_______________


A strong girl, indeed !

A girl like that, what an awesome girl. Cool !

Wish you could be one, but--

The thinking part is, need a lot of hard work !

I wish you could be someone like that.

_____________________________________________________


To admire
**********
_________________

Sayidatina Khadijah?

Sayidatina Aisyah?

Khaulah Al-Azwar?
_________________


Strong girl.

there were be more
there are more
there will be more

Who?

She is you ! You & You ! My girls.

do be strong. PLEASE !


May Allah Bless You.


Mohd Azim Mohd Akir (Mawar Hitam).




Tuesday, September 10, 2013

Dear Ex--

Assalamualaikum...

This is Mawar Hitam.




Assalamualaikum

Norrila Burhan & Sholeh Idris

:: SELAMAT PENGANTIN BARU
:: SEMOGA BERKEKALAN HINGGA KE AKHIR HAYAT
:: SEMOGA SEJAHTERA KE ATAS KALIAN SUAMI ISTERI
:: SEMOGA BERBAHAGIA DAN BERGEMBIRA SELALU
:: SEMOHA DIRAHMATI DAN DIBERKATI HENDAKNYA


Alhamdulillah...

Ikhlas dari,

Mohd Azim Mohd Akir.


< SAHABAT >

Assalamualaikum...

This is Mawar Hitam.





Sekecil-kecil kasih sayang pada insan yang bernama SAHABAT ( ^_____^) 

:: apakah salah andai aku ingin  menyatakan "nyte2,sweet dream" or "monink" pada setiap hari kamu

:: apakah salah andai aku ingin mengetahui selok belok cerita hidup kamu

:: apakah salah andai aku ingin menjadi yang terpenting dalam hidup kamu selepas keluarga kamu

:: apakah salah andai aku ingin selalu untuk memikirkan tentang kamu

:: apakah salah andai aku ingin selalu berada dihati kamu


Itulah sekecil-kecil kasih sayang aku terhadap kamu wahai SAHABAT (^_____^)



Mawar Hitam

(Mohd Azim Mohd Akir)